Aczél Balázs

Aczél Balázs, egyetemi adjunktus
szoba: Izabella u. I. em 123.
telefon: 461-2600/5675
email: aczel.balazs@ppk.elte.hu
weblap: http://www.affektiv.hu/doku.php?id=aczelb:aczelb

Tudományos tevékenység
Kutatási terület:

  • A téves emberi intuíciók eredete
  • Az intuitív döntéshozás fejlesztése
  • A figyelem és a tudat szerepe az emberi tanulásban, implicit (nemtudatos) tanulás
  • A tapasztalat alapú tanulás és a tapasztalat-menedzsment

Doktori fokozatszerzés: PhD, kísérleti pszichológia, 2009, University of Cambridge
Témavezetés:

  • Szelektív figyelem és a tudat szerepe a tanulási folyamatokban
  • Döntéshozási torzítások mérése
  • Idői orientáltság és boldogság mérése

Legfrissebb publikációk:

  1. Aczel, B., Lukacs, B., Komlos, J., Aitken, M. (2011). Unconscious intuition or conscious analysis? Critical issues for the Deliberation-without-Attention paradigm. Journal of Judgment and Decision Making, 6(4), 351-358.
  2. Brown, J., Aczel, B., Jimenez, L., Kaufman, S. B., & Plaisted Grant, K. (2010). Intact Implicit Learning in Autism Spectrum Conditions. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 69(3), 1789–1812.

Legfontosabb publikációk:

  1. Aczel, B., Lukacs, B., Komlos, J., Aitken, M. (2011). Unconscious intuition or conscious analysis? Critical issues for the Deliberation-without-Attention paradigm. Journal of Judgment and Decision Making, 6(4), 351-358.
  2. Németh D., Gönci D., Aczél B., Háden G., Orosz G., Ambrus G. G. (2005) A procedurális rendszerek és a mondatmegértés kapcsolata. In: Gervain Judit, Pléh Csaba (ed.) A láthatatlan nyelv. Gondolat.

Szakmai, közéleti tevékenység:

  • Implicit Laboratórium Tudományos Egyesület, titkár

Hivatkozások: