Janacsek Karolina

Janacsek Karolina, egyetemi adjunktus
szoba: IZU 417
telefon: 461-4500/5687
e-mail: janacsek.karolina@ppk.elte.hu
weblap: https://sites.google.com/site/janacsekkarolina/, www.memory-and-language.com

Tudományos tevékenység:

Kutatási terület:

  • A szekvenciatanulás jellemzői, szerepe a mindennapokban
  • Az emlékezeti és tanulási folyamatok egész életen át tartó fejlődésének feltérképezése
  • Emlékezeti diszfunkciók fejlődési zavarokban és neurodegeneratív betegségek esetén
  • Az emlékezeti és nyelvi folyamatok kapcsolata
  • Neuropszichológiai mérőeljárások magyar nyelvű validálása

 

Doktori fokozatszerzés:

Cím: Age-related Differences in Implicit Sequence Learning and Consolidation across the Human Life Span: Implications for the Functioning of the Fronto-Striatal Circuitry

Terület: Klinikai orvostudományok

Év: 2012

Egyetem: Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar

 

Témavezetés:

  • a szekvenciatanulás jellemzői, szerepe a mindennapokban
  • az emlékezeti és tanulási folyamatok egész életen át tartó fejlődésének feltérképezése
  • emlékezeti diszfunkciók fejlődési zavarokban és neurodegeneratív betegségek esetén
  • emlékezet és nyelv kapcsolata
  • neuropszichológiai mérőeljárások magyar nyelvű validálása

Legfrissebb publikációk:

  1. Nemeth, D., Janacsek, K., Polner, B., & Kovacs, Z. A. (in press). Boosting human learning by hypnosis. Cerebral Cortex, DOI: 10.1093/cercor/bhs068.
  2. Hallgató, E., Győri-Dani, D., Pekár, J., Janacsek, K., & Nemeth, D. (in press). Perceptual – Motor learning debate in skill acquisition: the role of consolidation. Cortex, DOI: 10.1016/j.cortex.2012.01.002.
  3. Klivenyi, P., Nemeth, D., Sefcsik, T., Janacsek, K., Hoffmann, I., Haden, G., Londe, Z., Vecsei, L. (2012). Cognitive Functions in Ataxia with Oculomotor Apraxia Type 2. Frontiers in Neurology, 3(125), DOI: 10.3389/fneur.2012.00125.
  4. Nemeth, D., Dye, C. D., Sefcsik, T., Janacsek, K., Turi, Zs., Londe, Zs., Klivenyi, P., Kincses, T. Z., Szabó, N., Vécsei, L., & Ullman, M. T. (2012). Language deficits in Pre-Symptomatic Huntington’s Disease: Evidence from Hungarian. Brain and Language, 121, 248-253.
  5. Nemeth, D., Csabi, E., Janacsek, K., Varszegi, M., & Mari, Z. (2012). Intact implicit probabilistic sequence learning in Obstructive Sleep Apnea. Journal of Sleep Research, 21, 396-401.

Legfontosabb publikációk:

  1. Janacsek, K., Fiser, J. & Nemeth, D. (2012). The best time to acquire new skills: Age-related differences in implicit sequence learning across life span. Developmental Science, 15(4), 496-505.
  2. Janacsek, K., & Nemeth, D. (2012). Predicting the future: from implicit learning to consolidation. International Journal of Psychophysiology, 83(2), 213-221.
  3. Nemeth, D., & Janacsek, K. (2011). The dynamics of implicit skill consolidation in young and elderly adults. Journal of Gerontology Series B: Psychological Sciences, 66B(1), 15-22.
  4. Nemeth, D., Janacsek, K., Balogh, V., Londe, Zs., Mingesz, R., Fazekas, M., Jambori, Sz.,  Dányi, I., & Vetró, Á. (2010). Learning in Autism: implicitly superb. PLoS ONE, 5(7), e11731.
  5. Janacsek, K., Tánczos, T., Mészáros, T.  & Nemeth, D. (2009). A munkamemória új magyar nyelvű neuropszichológiai mérőeljárása: A hallási mondatterjedelem teszt (HMT). Magyar Pszichológiai Szemle, 64(2), 385-406.

Szakmai, közéleti tevékenység:

  • intézményi TDK szervezés (2011 – 2012, SZTE)
  • hallgatók intézményi kurzusértékelésének megszervezése, lebonyolítása (2011 – 2012, SZTE)
  • pályázat-koordináció (2012-2014, DAAD-MÖB Csereprogram)

 

Hivatkozások: