Király Ildikó

Király Ildikó, egyetemi docens, tanszékvezető
Pszichológia Intézet, Kognitív Pszichológia Tanszék
szoba: IZU 309
telefon: 461-2600/56?
e-mail: kiraly.ildiko@ppk.elte.hu
weblap: www.ppk.elte.hu/kiraly-ildiko

Tudományos tevékenység

Kutatási terület:

      • epizodikus emlékezet
      • önéletrajzi emlékezet kibontakozása
      • kognitív fejlődés
      • társas megismerés és tanulás
      • naiv szociológia

Doktori fokozatszerzés: Utánzás és emlékezet: Kisgyermekek eseményemlékezetének fejlődése, Kognitív Pszichológia, 2002, ELTE

Témavezetés:

      • emlékezet-fejlődés
      • társas megismerés
      • kognitív fejlődés
      • naiv szociológia

Legfrissebb publikációk:

      1. Kampis,D. Somogyi, E. Itakura, S, Király, I. (in press). Do infants bind mental states to agents?, Cognition
      2. Király, I., Csibra, G., Gergely Gy. (in press.) Beyond rational imitation: Learning arbitrary means actions from communicative demonstrations, Journal of Experimental Child Psychology, (2013), http://dx.doi.org/10.1016/j.jecp.2012.12.
      3. Egyed, K., Király, I., Gergely, Gy (2013): Communicating Shared Knowledge in Infancy, Psychological Science, Vol.24, No 7. pp. 1348-1353. DOI: 10.1177/0956797612471952
      4. Paulus, M., Király, I. (in press): Early rationality in action perception and production? -A theoretical exposition. Journal of Experimental Child Psychology (2013), http://dx.doi.org/10.1016/j.jecp.2013.01.001c
      5. Linnert, Sz., Tóth, B., Nagy, M., Tompa, T.,Halász,E., Király I. (2012):How familiarity and novelty modulate the Nc component in 12-month-old infants? An ERP study. IN:  Király I. (ed.): Mosaics on Memory Development and Cultural Learning, pp.4-15., Budapest: ELTE. ISBN 978 963 284 266 0

Legfontosabb publikációk:

      1. Király I (2009) The effect of the model’s presence and of negative evidence on infants’ selective imitation, Journal of Experimental Child Psychology 102, 14-25.
      2. Király I. (2009): Memories for events in infants: goal relevant action coding. In: Striano, T., Reid, V. (eds.) Social Cognition: Development, Neuroscience and Autism, pp. 113-128. Wiley-Blackwell (ISBN 978 1 4051 6217 3)
      3. Gergely, G., Egyed, K., Király, I. (2007): On pedagogy. Developmental Science 10 (1), 139-146.
      4. Király, I., Jovanovic, B., Prinz, W., Aschersleben, G., & Gergely, G. (2003): The early origins of goal attribution in infancy. Consciousness and Cognition. (Volume 12, No. 4) 752-769.
      5. Gergely, Gy., Bekkering, H., Király, I. (2002): Rational imitation of goal directed actions in preverbal infants, Nature,Vol. 415. p. 755.

Szakmai, közéleti tevékenység:

      • Magyar Pszichológiai Társaság tagja
      • Magyar Kulturális Antropológiai Társaság tagja

Hivatkozások: