Orosz Gábor

 og_m Orosz Gábor, egyetemi adjunktus
Pszichológia Intézet
Szoba: Izabella utca 46, 205
Tel: (+36) 1 461-2682/5642
e-mail: orosz.gabor@ppk.elte.hu
weblap: www.ppk.elte.hu/orosz-gabor

Tudományos tevékenység

Kutatási terület:

  • szociálpszichológia
  • neveléspszichológia
  • egyéni különbségek
  • iskolai csalás
  • versengés
  • időperspektíva
  • iskolai motivációk és célok
  • online viselkedés

Doktori fokozatszerzés: Social representation of competition, fraud and academic cheating of French and Hungarian citizens, pszichológia, 2010, Reimsi Egyetem

Témavezetés: érdeklődési területtől és aktuális projektektől függően

Legfrissebb publikációk:

1. Farkas, D., Orosz, G. (in press). Ego-resiliency Reloaded: A Three-Component Model of General Resiliency. PLOS ONE. (IF: 3.5)

2. Bőthe, B., Tóth-Király, I., & Orosz, G. (in press). Dreaming About Online Gaming Triumphs over Watching Online Porn. Games for Health Journal. doi:10.1089/g4h.2014.0054

3. Orosz, G., Szekeres, A., Kiss, G. Z., Farkas, P., & Roland-Levy, C. (2015). Elevated romantic love and jealousy if relationship status is declared on Facebook. Frontiers in Psychology6, 214. doi:10.3389/fpsyg.2015.00214 (IF: 2.8)

4. Orosz, G., Farkas, D., & Roland-Lévy, C. (2013). Are Competition and Extrinsic Motivation Reliable Predictors of Academic Cheating? Frontiers in Educational Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00087 (IF: 2.8)

5. Farkas, D., & Orosz, G. (2013). The Link between Ego-resiliency and changes in Big Five Traits after Decision Making: the Case of Extraversion. Personality and Individual Differences, 55(4),440-445.http://dx.doi.org/1 0.1016/j.pai d.2013.04.003 (IF: 1.8) 

Legfontosabb publikációk:

1. Orosz, G., Szekeres, A., Kiss, G. Z., Farkas, P., & Roland-Levy, C. (2015). Elevated romantic love and jealousy if relationship status is declared on Facebook. Frontiers in Psychology6, 214. doi:10.3389/fpsyg.2015.00214 (IF: 2.8)

2. Orosz, G., Farkas, D., & Roland-Lévy, C. (2013). Are Competition and Extrinsic Motivation Reliable Predictors of Academic Cheating? Frontiers in Educational Psychology. doi: 10.3389/fpsyg.2013.00087 (IF: 2.8)

3. Farkas, D., Orosz, G. (in press). Ego-resiliency Reloaded: A Three-Component Model of General Resiliency. PLOS ONE. (IF: 3.5)

4. Farkas, D., & Orosz, G. (2013). The Link between Ego-resiliency and changes in Big Five Traits after Decision Making: the Case of Extraversion. Personality and Individual Differences, 55(4),440-445.http://dx.doi.org/1 0.1016/j.pai d.2013.04.003 (IF: 1.8)

5. Orosz, G., & Roland-Lévy, C. (2013). Hungarian and French Business School Students’ Social Representation of Competition and Fraud. Citizenship Teaching and Learning, 8(2),157-177. doi: 10.1386/ctl.8.2.157_1

Szakmhai, közéleti tevékenység:

  • Hősök Tere Kezdeményezés társalapítója
  • Projektvezető a “The Role of Individual Differences and Situative Factors in Skill learning” OTKA PD 106 027 kutatásban
  • Rovatvezető a Magyar Pszichológiai Szemle folyóiratban

Hivatkozások:

  • Letölthető publikációs lista
  • MTMT

CV Gabor Orosz