Somogyi Mónika

Somogyi Mónika, tanársegéd Iskolapszichológia Tanszék
szoba: Kazy 207/C
telefon: 461-4500/3897
e-mail: somogyi.monika@ppk.elte.hu
weblap: www.ppk.elte.hu/somogyi-monika

Tudományos tevékenység

Kutatási terület:

  • a sztereotípiák, előítéletek háttere, gyökerei
  • attitűdök mérése Implicit Asszociációs Teszttel
  • különböző tréningek hatása a sztereotípiák változására

Doktori fokozatszerzés: folyamatban

Témavezetés:

  • Társadalmi sztereotípiák nyílt és rejtett formái
  • Sztereotípiák változásának/változtatásának módjai
  • Implicit Asszociációs Teszttel végzett szociálpszichológiai kutatások

Legfrissebb publikációk:

  1. MARINI, M., SRIRAM, N., SCHNABEL, K., MALISZEWSKI, N., DEVOS, TH., EKEHAMMAR, B., WIERS, R., HUAJIAN, C.,  SOMOGYI, M., SHIOMURA, K., SCHNALL, S., NETO, F., BAR-ANAN, Y., VIANELLO, M., AYALA, A., DORANTES, G., PARK, J., KESEBIR, S., PEREIRA, A., TULBURE, B., ORTNER, T., STEPANIKOVA, I., GREENWALD, A.G., NOSEK, B.A. (2013) Overweight People Have Low Levels of Implicit Weight Bias, but Overweight Nations Have High Levels of Implicit Weight Bias. PLOS ONE. DOI: 10.1371/journal.pone.008354
  2. SOMOGYI M., PÁVA R. (2013). A Gender és a Rassz IAT interneten gyűjtött adatainak elemzése magyar mintán. Előadás a Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Országos Tudományos Nagygyűlésén. Budapest, június 4-7.
  3. SOMOGYI M. (2012). Explicit és implicit attitűdök mérése tanári hatékonyságfejlesztő és interkulturális tréningek elején és végén. Előadás a Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Tudományos Nagygyűlésén. Szombathely, május 30. – június 1.
  4. NOSEK, B. A., SMYTH, F. L., SRIRAM, N., LINDNER, N. M., DEVOS, T., AYALA, A., BAR-ANAN, Y., BERGH, R., CAI, H., GONSALKORALE, K., KESEBIR, S., MALISZEWSKI, N., NETO, F., OLLI, E., PARK, J., SCHNABEL, K., SHIOMURA, K., TULBURE, B., WIERS, R. W., SOMOGYI, M., AKRAMI, N., EKEHAMMAR, B., VIANELLO, M., BANAJI, M. R., & GREENWALD, A. G. (2009). National differences in gender-science stereotypes predict national sex differences in science and math achievement.  Proceedings of the National Academy of Sciences, 106, 10593-10597.
  5. P. KISS, M. SOMOGYI, ZS. POHL (2006). Europe and the Nation in Lay Discourse in Hungary. In: Applied Psychology in Hungary, 7-8, 22-39

Legfontosabb publikációk:  

  1. NOSEK, B. A., SMYTH, F. L., SRIRAM, N., LINDNER, N. M., DEVOS, T., AYALA, A., BAR-ANAN, Y., BERGH, R., CAI, H., GONSALKORALE, K., KESEBIR, S., MALISZEWSKI, N., NETO, F., OLLI, E., PARK, J., SCHNABEL, K., SHIOMURA, K., TULBURE, B., WIERS, R. W., SOMOGYI, M., AKRAMI, N., EKEHAMMAR, B., VIANELLO, M., BANAJI, M. R., & GREENWALD, A. G. (2009). National differences in gender-science stereotypes predict national sex differences in science and math achievement.  Proceedings of the National Academy of Sciences, 106, 10593-10597.
  2. P. KISS, M. SOMOGYI, ZS. POHL (2006) Europe and the Nation in Lay Discourse in Hungary. In: Applied Psychology in Hungary, 7-8, 22-39
  3. SERFŐZŐ M., SOMOGYI M.(2004) Az iskola, mint szervezet. In: N. Kollár K., Szabó É. (szerk.) Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó Budapest, 2004. 451-471.o.

 Szakmai, közéleti tevékenység:

Hivatkozások: